Denna webbsida behöver kakor (cookies), vänligen slå på kakor i din webbläsare!
Starta om
Visa spelregler

SHISIMA
Klicka på en av dina svarta brickor. Välj sen vart du vill flytta den. Du vinner om du får dina tre brickor i rad. Mittfältet måste ingå i raden.

Klicka på spelregler nedan för mer instruktioner.
SHISIMA
Ett roligt spel som lär logiskt tänkande och problemlösning
Shisima är ett spel med ursprung från Tiriki-folket i Kenya. Ordet shisima betyder "sjö" och spelbrickorna kallas imbalavali vilket betyder "vattenloppor". Brickorna flyttas runt brädan lika snabbt som vattenloppor på en sjö.

Du har de svarta brickorna, datorn har de vita. Du och datorn turas om att flytta en av era brickor. Brickorna kan endast flyttas till ett tomt angränsande fält enligt brädans mönster. Målet är att försöka få dina tre brickor i rad. Mittfältet måste ingå i raden.
Lycka till!
Stäng